سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی

صنعت بسته بندی هر روز در حال تغییر است. فن آوری‌های پیشرفته مانند افزودن  برچسب‌های هوشمند به محصولات،  تحولی در تعامل برندها با مصرف کنندگان و محصولات ایجاد می‌کنند.

 یکی از این فناوری‌ها می‌تواند چاپ سه بعدی باشد - یک فرآیند تولیدی نوآورانه که طی یک دهه گذشته محبوبیت پیدا کرد.


امروز، چاپ سه بعدی به طور گسترده‌ای توسط تولید کنندگان در انواع مختلف پذیرفته شده است. از هوافضا تا داروسازی، بسیاری از صنایع از چاپ سه ‌بعدی برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی و تجاری استفاده می‌کنند.

 از آنجا که چاپ سه بعدی با گذشت زمان کارآمدتر و قابل دسترسی تر می‌شود، می‌توان پیامدهای موجود در آیند? بسته بندی را بررسی کرد.




چاپ سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

چاپ سه بعدی ممکن است چیزی شبیه به یک فیلم علمی تخیلی آینده نگر باشد. با این حال، از اوایل دهه 80 میلادی فناوری چاپ 3 بعدی انجام شده است.

چاپگرهای سه بعدی نیز مانند چاپگرهای رومیزی کار می‌کنند. این فرآیند با یک طرح دیجیتال یا یک فایل طراحی ایجاد شده با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی آغاز می‌شود.

با استخراج اطلاعات برنامه از رایانه، چاپگرهای سه بعدی از ترکیبی از پلیمرها، لیزرها و قالبها برای تشکیل یک شی سه بعدی، یک لایه در یک زمان استفاده می‌کنند.


عناصر فن آوری چاپ سه بعدی در مراحل اولیه طراحی و توسعه بسته بندی استفاده می‌شود.

طراحان سازه برای ایجاد مدل‌های سه بعدی تولید شده توسط کامپیوتر از مفاهیم بسته بندی، از نرم افزار Computer-Aided Design (CAD) استفاده می‌کنند.

 طراحان این مدل‌ها را با اندازه گیری و ابعاد دقیق تولید می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که طرح‌ها مطابق با نیاز مشتری خود هستند.


 در آینده، این مدلها ممکن است برای ایجاد نمونه‌های اولیه چاپی فیزیکی یا کارخانجات تولید حجم کم از انواع خاصی از اجزای بسته بندی مانند درج کف یا محافظ استفاده شوند.



آینده چاپ و بسته بندی سه بعدی

در بازار رقابتی امروز، سرعت برای موفقیت خرده فروشی بسیار مهم است. برندها باید بتوانند به سرعت با نیازهای در حال تحول مصرف کننده و روند صنعت سازگار شوند و رقبای خود را به بازار رهنمون کنند. اینجاست که قدرت تقاضای فناوری چاپ سه بعدی وارد می‌شود.


چاپگرهای سه بعدی می‌توانند نمونه‌های اولیه بسته بندی را به سرعت آماده کنند و روند آزمایش را تسریع کنند. سپس مهندسان بسته بندی می‌توانند در صورت لزوم تغییرات سریعتر و دقیق تری در طراحی ایجاد کنند.

با استفاده از این چابکی ، مارک‌ها می‌توانند به سرعت بیشتری در بازار راه پیدا کنند  تا به آنها یک مزیت رقابتی بدهند.


چاپ سه بعدی همچنین می‌‌تواند راندمان عملیاتی در صنعت بسته بندی را افزایش دهد. یک چاپگر سه بعدی به جای اتصال ماشین آلات استاندارد خود با نمونه سازی و سفارشات کم حجم ، می‌تواند این نوع کارها را در یک دستگاه واحد انجام دهد. این تجهیزات اصلی شما را برای اجرای جریان اصلی آزاد می‌کند.


علاوه بر این، جالب توجه است که تعداد فزاینده‌ای از چاپگرهای سه بعدی از 100? مواد بازیافت شده برای کمک به کاهش اثرات زیست محیطی  استفاده می‌کنند.


در حالی که چاپ سه بعدی هنوز برای تولید انبوه بسته بندی بسیار کند و پرهزینه است، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این فناوری می‌تواند به عنوان مکمل فرآیند تولید چاپ دیجیتال خدمت کند.



بنابراین، آیا چاپ سه بعدی فقط یک روند در حال گذر است یا نوآوری بعدی که باعث تحول در صنعت بسته بندی خواهد شد؟

 پیش بینی می‌کنیم آینده چاپ سه بعدی امیدوار کننده است. یکپارچه سازی فن آوری چاپ سه بعدی و چاپ دیجیتال می‌تواند در کنار افزایش کارآیی و کاهش ضایعات باعث ایجاد فرصت‌های خلاقانه جدید برای بسته بندی شود.


برای  کسب اطلاعت بیشتر و ثبت سفارش بامجموعه چاپ آپادانا همراه باشید..

چاپ جعبه+ جعبه دارویی+ جعبه خرما+ جعبه پیراهن+جعبه شکلات