سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاپ متالایز

با مجموعه چاپ آپادانا همراه باشید تا کمی بیشتر با مبحث کاغذ متالایز، چاپ جعبه متالایز و کاربردهای آشنا شوید.

چاپ متالایز چیست؟

باید گفت چاپ متالایز با استفاده از دو روش مرسوم است، استفاده از کاغذی به نام، کاغذ متالایز که از جنس pvc، و دیگری استفاده از روکش نازک متالایز جهت چاپ متالایز روی کاغذ و مقوا است.

چاپ متالایز کاربردهای متفاوتی داشته و در صنایع مختلف نیز کاربرد دارد.

به عنوان مثال چاپ متالایز در مصارف تزئینی کاربرد فراوانی دارد به شکلی که لایه‌ای از متالیک به همراه کوتینگ ژلاتینی که جهت ثابت شدن جوهر روی کاغذ متالایزاست، با یکدیگر روکش وسیله تزئینی مورد نظر را شکل می‌دهند.

لایه نازکِ پوشاننده کاغذ متالایز، از جنس فلز (اکثرا ‏آلومینیوم) است و ظاهری براق مانند یک فویل آلومینیومی، پس از چاپ متالایز به جسم می‌دهد که فاقد سفیدی است.

انواع متفاوتی از مواد و ‏جوهرهای چاپی برای این نوع کاغذ متالایز، قابل استفاده است و به دلیل وجود لای? ژلاتینی روی آن، کیفیت رنگ و وضوح خوبی در چاپ متالایز ایجاد خواهد کرد.

کاغذ و روکش متالایز ویژگی‌های خاصی دارند، مانند  قابلیت چاپ متالایز با کیفیت بالا، مقاوم در برابر عوامل محیطی، ظاهر براق چاپ متالایز، منحصر به فرد و ... است.

که به دلیل وجود این نوع ویژگی‌ها فیلم ها و کاغذهای متالایز به طور گسترده در چاپ متالایز عکس و نقاشی، پوستر، طراحی داخلی و ‏دکوراسیون، چاپ متالایز لیبل‌های آرایشی و بهداشتی و دارویی  و همچنین جهت ساخت و چاپ متالایز انواع جعبه‌های فانتزی و لوکس ‏ و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.‏


ویژگی‌های چاپ کاغذ متالایز

جنس کاغذ متالایز از PVC (پی وی سی) است و جنس فلز روی آن از آلومینیوم است. کاغذ متالایز در ابعاد مختلف با عرض‌های 90، 100 و ... در بازار موجود است ولی دارای قیمت نسبتاً بالایی است و نیز در گرماژ آن تنوع بالایی وجود ندارد، اما با استفاده از روکش متالایز بر روی گرماژ مختلف کاغذ می‌توان از این طریق از تنوع بالای کاغذهای متالایز بهره برد و از آن در کارهای مختلف مانند: چاپ متالایز انواع جعبه، چاپ متالایزپاکت، چاپ متالایز پوستر و ... استفاده نمود.

چاپ متالایز با دستگاه دیجیتال در ابعاد A3، A4،A5و... و به صورت رول با دستگاه‌هایindoor  و یووی در عرض 100 سانتی متر با طول نامحدود انجام می‌گیرد و بر اساس سفارش مشتری در ابعاد مختلف چاپ می‌شود.

از آنجایی که چاپ روی کاغذ متالایز با جوهرهای مرغوب و دستگاه‌های بسیار مناسب انجام می‎گیرد، طرح و نوشته چاپ شده روی کاغذ متالایز از ماندگاری و ثبات رنگ بالایی برخوردار است و در برابر عوامل محیطی مانند گرما و رطوبت و همچنین خط و خش و ... تغییر رنگ نداده و طول عمر نسبتاً بیشتری دارد.


کاربرد چاپ متالایز

  • چاپ عکس متالایز، پوستر و نقاشی
  • استفاده از چاپ متالایز برای طراحی و دکوراسیون داخلی و تزئین محیط
  • چاپ لیبل متالایز برای ساخت انواع لیبل‌های مواد دارویی، آرایشی، بهداشتی ، فانتزی و ..
  • چاپ جعبه متالایز تزئینی، لوکس و بسته بندی انواع کالا مانند: جعبه دارویی، آرایشی بهداشتی، عطر و ادکلن و ...



مزایا و معایب چاپ متالایز

  • چاپ متالایز با کیفیت بالای رنگ
  • چاپ متالایز با شفافیتو  وضوح بالا
  • چسبندگی خوب لیبل متالایز(PVC) روی انواع سطوح پلاستیک، مقوا، شیشه، فلز و ...
  • چاپ متالایز ظاهری بسیار جذاب و براق
  • چاپ متالایزبدون محدودیت در طرح و رنگ
  • قابل شستشو لیبل چاپ متالایز (PVC)
  • مقاومت لیبل متالایز در برابر خش و آسیب‌های احتمالی، کشش و سایش
  • چاپ متالایز مقاومت مناسب برابر عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت و ...
  • چاپ متالایز مقاومت مناسب لیبل متالایز در برابر مواد شیمیایی


مراحل تولید چاپ متالایز و نحوه نصب آن

چاپ دیجیتال متالایز در ابعاد بزرگ  با دستگاه‌های indoor و یووی؛ و در سایزهای کوچک با دستگاه دیجیتال انجام می‌گیرد.

با توجه به امکان چاپ متالایز در تیراژ بالا، استفاده از این محصول در چاپ و تولید انواع جعبه در ابعاد مختلف بسیار مرسوم است، چرا که جلوه بسیار زیبا و جذابی به بسته بندی محصول می‌دهد که از نظر ارزش گذاری محصول این نکته بسیار حائز اهمیت است، همچنین استفاده از چاپ متالایز در تولید و چاپ جعبه‌ های لوکس و صادراتی بسیار مفید و پرکاربرد است.

متالایز ساده با استفاده از  قاب و پانچ قابل نصب است و متالایز پشت چسب‌دار همانطور که از نام آن مشخص است، دارای چسب بوده و روی سطوح مختلف فلزی، شیشه‌ای و ... قابل نصب است.



ورق متالایز مناسب برای چاپ جعبه متالایز

ورق متالایز و روکش متالایز جذابیت یک محصول را چندین برابر می‌کند اما استفاده از کاغذ متالایز برای چاپ جعبه در بازار خیلی مرسوم نیست. 

روکش متالایز برای چاپ جعبه با کاغذ متالایزی که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است و معمولا تولید کنندگان این صنعت، در ایران از این نوع روکش برای تولید جعبه استفاده می‌کنند، زیرا همانطور که اشاره شد روکش سلفون نسبت به کاغذ متالایز، مزایای بیشتری دارد که به عنوان مثال می توان به تنوع بالا و هزینه کمتر نسبت به کاغذ متالایز اشاره کرد.

از آنجایی که روکش متالایز از ضخامت کمی برخوردار است، در فرآیند ساخت جعبه نیازمند دقت و تخصص بالایی است تا بتوان یک جعبه ی با کیفیت و چشم گیر را چاپ و تولید کرد.

اول این که روکش متالایز به خودی خود گرانتر از هر روکش دیگری است و یکی از دلایل افزایش قیمت چاپ جعبه با کاغذ متالایز همین است. دلیل بعدی رویه متفاوت تولید با این نوع روکش است.

همچنین روکش متالایز در مقایسه با کاغذ متالایز نسبت به خط و خش حساس تر است و استفاده از روکش سلفون مات یا براق پس از چاپ، مقاومت آن را از لحاظ خش پذیری و مقاومت رنگ بسیار بالا برده و حتی از کاغذ متالایز نیز از این نظر مقاوم تر می کند.


روکش متالایز در انواع محصولات به خصوص جعبه شیرینی دیده می‌شود. استفاده از روکش متالایز به صورت یک لایه محافظ و بهداشتی نیز مرسوم است که برای چنین منظوری، هیچ گونه سختی یا مراحل آماده سازی در کار نیست و لایه نازک متالایز مانند یک لایه سلفون روی مقوا یا کاغذ قرار می‌گیرد.

همچنین همانطور که گفته شد از این نوع روکش می‌توان برای چاپ و تولید انواع جعبه عطر و ادکلن نیز استفاده کرد و در واقع  روکش متالایز برای این مدل جعبه ها و با این نوع کاربرد، یکی از بهترین انتخاب ها است.

کاغذ و روکش های متالایز موجود در مجموعه چاپ و بسته بندی آپادانا، جز بهترین‌ روکش‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند و در صورتی که تمایل دارید جلوه‌ای فوق العاده به جعبه محصول خود بدهید، کاغذ متالایز و روکش متالایز قطعا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

مجموعه چاپ و بسته بندی آپادانا آماده همکاری با شما عزیزان در زمینه فعالیت در حوزه‌های مختلف کاغذ و روکش متالایز و چاپ جعبه‌های متالایز است. لذا می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه چاپ آپادانا در ارتباط بوده و از تجارب کارشناسان مجموعه آپادانا بهره مند شوید .

 لازم به ذکر است مجموعه چاپ آپادانا علاوه بر چاپ و تولید انواع جعبه، در زمینه کارتن سازی ، چاپ کاتالوگ، بروشور، پوستر و چاپ هولوگرام، چاپ لیبل ژله‌ای و سایر امور چاپ و تبلیغات نیز فعالیت دارد.


 


چاپ هولوگرام

برای فروش محصول و برند سازی،جعبه چه نوع طرح و شکلی باید داشته باشد؟

مطمئنا زمانی که شما چاپ جعبه‌ای را برای محصول خود انتخاب می‌کنید و آن را در فروشگاه قرار می‌دهید، این انتظار را دارید که چاپ جعبه مورد نظر شما در دید اول، نظر مشتری را جلب کند.

چرا که بیشتر محصولات ابتدا باید در دید مخاطب جذاب باشند تا نتیج? دلخواه را دریافت کنید.

دقت در چاپ جعبه‌های سفارشی فقط مربوط به رضایت مشتری نیست، اگرچه مطمئناً در نظر اول کمک می‌کنند، اما باید بیان کرد آنها همچنین در زمین? تبلیغات کمک شایانی خواهند کرد، به شکلی که محصول شما در قالب جعب? چاپ شده به جهانیان معرفی خواهد شد و همان چاپ جعبه است که برند شما را نمایش می‌دهد.


قبل از اینکه مشتری محصول شما را ببیند، جعبه‌ای را که محصول  در آن قرار دارد مشاهده می‌کند.

شما می‌توانید با طراحی منحصر به فرد یک جعبه و چاپ با کیفیت آن، برند و فعالیت خود را به راحتی به مشتریان نشان دهید و او را جذب کار خود کنید.

 مسلما چنین شرایطی زمانی فراهم خواهد شد که شما طرحی مناسب با کیفیت چاپ جعبه مناسب داشته باشید.

با چاپ جعبه‌های سفارشی در مجموعه چاپ آپادانا می‌توانید رنگ، جنس و خدمات پس ازچاپ دلخواه خود را انتخاب کنید، و همچنین با لوگوی خود یک طرح جدید و منحصر به فرد ایجاد کنید و جعبه‌ها را در کمترین زمان ممکن با بهترین طراحی و کیفیت دریافت کنید.


چند نوع از چاپ جعبه سفارشی که مجموعه چاپ آپادانا ارائه می‌دهد:

چاپ جعبه‌های محصول

این نوع از جعبه نوعی ایده آل برای نگهداری و نمایش جعبه‌های مواد غذایی، داویی، کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، شمع و هر نوع بسته بندی خرده فروشی در فروشگاه و... است،که بنا به نوع، وزن، سایز محصول در تیراژهای مختلف چاپ و بسته بندی می‌شود.


چاپ جعبه‌های پستی

با هر بار تحویل محصولات خود از طریق ارسال پستی، به خودتان فرصتی تجاری دهید. به شکلی که با چاپ جعبه‌های سفارشی در ابعاد مختلف برای محصولات متفاوت خود می‌توانید هم زمان فعالیت خود را نیز تبلیغ کنید.

 همچنین می‌توانید با چاپ جعبه‌های مناسب برند خود را روی جعبه چاپ کرده و جعبه چاپ شده انحصاری خود را به عنوان گارانتی به مشتری تحویل دهید.

 مطمئنا مشتریان شما با دیدن جعبه‌های چاپی مناسب، دید بهتری به مجموعه شما پیدا خواهند کرد.


چاپ جعبه‌های حمل و نقل

برای تحویل محصولات خود با  ظاهری کلاسیک، هر نوع چاپ جعبه را با رنگ‌های خاصی مد نظر داشته باشید تا وجه? زیباتری داشته باشد.

برای سفارش چاپ جعبه‌های اختصاصی حجم حداقلی مد نظر مجموعه آپادانا نیست و به هر تعداد که مورد نیاز شما باشد توسط  مجموعه چاپ آپادانا قابل ارائه است.



سوالات متداول شما عزیزان در زمینه چاپ جعبه

در ادامه پاسخ برخی سؤالات متداول در زمینه چاپ جعبه به صورت سفارشی را خواهید یافت.

آیا برای نمایش یک محصول به چاپ یک جعبه با کیفیت بالا نیاز دارید یا ظاهر جعب? چاپ شده برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؟

مجموعه چاپ آپادانا آماده ارائه بهترین خدمات در زمنیه طراحی تا چاپ جعبه مورد نظر شما است. همچنین مجموعه چاپ آپادانا در زمینه چاپ هولوگرام،چاپ کاتالوگ ، کارتن سازی و ... فعالیت دارد.


آیا می توانم یک سفارش فوری برای چاپ جعبه مورد نظر خود دریافت کنم؟

بله، می‌توانید از طریق ارتباط با مجموعه چاپ آپادانا و سفارش چاپ جعبه مورد نظر خود،  در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات مجموعه در زمینه چاپ جعبه بهره مند شوید.


چه مدت طول می‌کشد تا چاپ جعب? خود را دریافت کنم ؟

سفارشات اختصاصی انبوه یا ویژه ممکن است زمان متفاوتی را لازم داشته باشند و همچنین سفارشات معمول نیز زمان کمتری نیاز دارند. بنابراین یکی از عوامل مهم در انجام و تحویل جعبه، تیراژ جعبه است.

لذا در مورد زمان دقیق ارائه جعب? چاپ شده مورد نظر شما، نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد.  چرا که بسته به نوع طرح انتخابی شما تعداد درخواستی، خدمات بعد از چاپ اعم از( سلفون، اشعهuv  ، هات فویل و کلیشه برجسته)، نوع قالب، جعبه سازی و نکاتی دیگر، زمان‌های تحویل متفاوت است.

 لذا شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ جعبه مورد نیاز خود با کارشناسان خبره مجموعه چاپ آپادانا در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان متخصصین این مجموعه بهره مند شوید.


 اما این نکته قابل بیان است که پس از مشخص نمودن نوع طرح شما جهت چاپ جعبه می‌توان دقیق اعلام کرد چه مدت زمانی جهت چاپ جعبه مورد نظر شما،لازم است و مطمئنا مجموعه چاپ آپادانا طبق قرار داد منعقد شده بین طرفین عمل خواهد کرد و در تاریخ مشخص شده در قرار داد جعبه‌های چاپ شده شما را تحویل خواهد داد.


آیا بعد از سفارش و قبل چاپ جعبه در تیراژ بالا می‌توانم نمونه‌ای از جعب? چاپ شده را ببینم؟

بله چاپ آپادانا به شما اطمینان می‌دهد طبق تعهد خود نمونه‌ای از جعبه به شکل ماکت و نمونه‌ای از طرح را به صورت پلات یا چاپ دیجیتال  برای شما به صورت رایگان انجام داده و تحویل می‌گردد.

پس از پرداخت هزینه‌ای مشخص در ابتدای کار جهت چاپ جعبه، طراحان متخصص مجموعه چاپ آپادانا طرح انجام شده اولیه را از طریق ایمیل یا سایر راه‌های ارتباطی برای شما ارسال خواهند کرد، پس از آن نیز می‌توانید تغییرات مد نظر خود را در طرح ارسالی اعلام بفرمایید و پس از تایید نهایی شما، طرح آماده شده برای چاپ ارسال خواهد شد.


در ضمن در صورت نیاز مشاوران مجموعه آپادانا می‌توانند در زمینه جعبه سازی به شما خط تیغ‌های جدیدی که برای محصول شما کار آمد است را پیشنهاد دهند.


آیا می‌توانید داخل جعبه چاپ کنید؟

باید گفت بله مجموعه چاپ آپادانا بنا به دستور و سفارش شما می‌تواند داخل جعیه را به صورت موجدار و 45 درجه، به صورت تک رنگ و 4 رنگ انجام دهد.


چه گزینه‌هایی بر قیمت گذاری چاپ جعبه من تأثیر می‌گذارد؟

چاپ آپادانا به عنوان یک تولید کننده با حجم بالا، رقابتی ترین قیمت‌های این صنعت را در چاپ جعبه‌های سفارشی موجود در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت گذاری برای چاپ جعبه به طور کلی تحت تاثیر 5 عامل است: ابعاد، سبک جعبه، جنس، خدمات پس از چاپ، و تیراژ

 اگر در مورد قیمت گذاری یا گزینه‌هایی که می‌تواند بر سفارش شما تأثیر بگذارد سؤال دارید، تیم پشتیبانی مجموعه چاپ آپادانا در کنار شما خواهد بود.



 


چاپ هارد باکس


ساخت جعبه سخت (هارد باکس)


امروزه ساخت جعبه سخت(هارد باکس) در حال تبدیل شدن به یک صنعت مهم و اساسی است و طی سال‌های اخیر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. جعبه سازی اولین مرحله پس از مرحله تولید هر محصولی است و برخی از کارخانه‌ها حتی پیش از تولید محصول اقدام به تولید جعبه یا بسته بندی محصولات خود کرده‌اند.

 مدتی است که با فاصله گرفتن بیشتر از روش‌های سنتی تولید و بروز علاق? بیشتر نسبت به مدرن شدن، ساخت جعبه سخت (هارد باکس) اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

با این حال، در گذشته نه چندان دور، جعبه‌های سخت( هارد باکس) در کارگاه‌ها ساخته می‌شده و بیشتر شبیه به صنایع دستی بوده ، تا یک محصول با تولید انبوه و صنعتی.


جالب اینجاست که در همان دوره‌ای که ایران در تلاش برای ارتقا و نوسازی فناوری ساخت جعبه‌های سخت خود بود، کارخانه‌های تخصصی تولید ماشین‌های جعبه سازی، در سراسر جهان گام‌های بزرگی در زمین? تولید ماشین آلات ساخت جعبه‌های سخت مدرن و روش‌های جدید ساخت جعبه‌های سخت (هارد باکس) برداشته‌اند.


 که می‌تواند علاوه بر تسریع در روند ساخت جعبه سخت (هارد باکس)، باعث  تغییر و بهبود کیفیت آن نیز شود.

 با توجه به سرمایه گذاری‌های گسترده در این صنعت توسط کارآفرینان و تولید کنندگان جعبه‌های سخت افزاری، ساخت جعبه در ایران متحول شده و از تصویر سنتی خود فاصله گرفته و از این رو مدرن تر شده است.


این روند ساخت جعبه سخت(هارد باکس)، و  تمایل به سمت صنعتی شدن جعبه سازی، در ایران تأثیر قابل توجهی در سطح کیفیت و توانایی تولید این صنعت داشته است.

 با واردات ماشین آلات جدید و استفاده از جدیدترین روش‌های به کار رفته در این زمینه، تولید کنندگان جعبه سخت (هارد باکس) ایران، سطح و وضعیت جعبه ساخت را بالا برده‌اند تا جایی که این روزها می‌توان شاهد رقابت نزدیک بین سازندگان جعبه سخت (هارد باکس) ایران بود.


قبل از نوسازی و صنعتی سازی ساخت جعبه‌های سخت در ایران، تولید کنندگان این زمینه از دانش قبلی در مورد دستگاه‌های برش لیزری و سیستم‌های جدید چسب، آگاهی نداشتند، با این حال آنها می‌توانستند تفاوت چشمگیر در کیفیت جعبه‌های سخت (هارد باکس) تولید شده با روش‌های سنتی و جعبه‌های سخت(هارد باکس) ساخته شده با ماشین آلات جدید را مشاهده و مقایسه کنند.


به همین دلیل است که روش قبلی ساخت جعبه سخت (هارد باکس) و محصولات آن جذابیت خود را در بازار از دست داده و راه خود را به روش‌های جدیدتر و جدیدتر قرض داده است.

به جرات می‌خواهیم بگوییم قبل از نوسازی این صنعت، اگر به یک سازنده جعبه‌های سنتی گفته می‌شد که مقوا را می‌توان با دستگاه‌های لیزر قطع کرد‌، او می‌خندید یا کاملاً باور نمی‌کرد که بتوان چنین عملی را انجام داد.


 زیرا ماشین‌های برش لیزری به تعداد مشخصی، محدود شده و مشاغل و صنایع مرتبط با کار با دستگاه لیزر، پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و نیاز به دانش فنی بسیار بالایی برای کار با این دستگاه است و این موضوع تنها یکی از مهمترین دلایل جلوگیری از گسترده شده این صنعت مدرن در سراسر ایران است.


با توجه به این که انگیزه‌ای در گسترده شدن صنعت ساخت جعبه سخت(هارد باکس) ،  وجود ندارد ،باز هم نتوانسته باعث شود این تجارت دچار نقصان شود، چراکه تعداد محدودی از سازندگان قدیمی ایرانی قادر به تحقق تقاضای ساخت جعبه‌های سخت (هارد باکس) و چاپ جعبه برای مشاغل مختلف در بازار گسترده ایران هستند.


ساخت جعبه سخت (هارد باکس) مدرن، قطب جدایی  از روش‌های تولید قبلی است.

چشمگیرترین تأثیر استفاده از فناوری مدرن در ساخت جعبه سخت(هارد باکس)، تأثیر قابل ملاحظه آن بر کیفیت و کمیت محصولات نهایی است. فناوری مدرن در روند چاپ جعبه نیز تاثیر گذار بوده است . با این وجود، برخی افراد، پیچیدگی‌های صنعت چاپ جعبه و جعبه سازی را دست کم ارزیابی کرده و معتقد بودند داشتن ابزار مناسب برای تولید جعبه‌های سخت (هارد باکس)با کیفیت بالا چیزی جز پشیمانی ندارد.


چرا که برخی مجبور شدند ماشین‌های ساخت جعبه سخت(هارد باکس) خود را زیر قیمت بفروشند زیرا آنها نمی‌توانستند در این رقابت ماندگار باشند.


ساخت جعبه سخت(هارد باکس)  یک صنعت چالش برانگیز است. ساخت جعبه در صنایع مختلفی همچون چاپ جعبه خرما، چاپ جعبه شکلات، چاپ جعبه کادویی کاربرد دارد.


 صنعت ساخت جعبه سخت (هارد باکس) خواستار خلاقیت و توانایی‌های بالای فکری است. فرآیند ساخت جعبه سخت یک دور? طولانی است و توجه به جزئیات به یک جزء ضروری آن تبدیل شده است.

 لغزش ذهن یا دست بهانه‌ای برای مشتریان این صنعت نیست. برنامه‌های پیچیده رایانه‌ای و طرح‌های مختلف، تنها بخشی از چالش‌های ایجاد شده در ساخت جعبه سخت (هارد باکس) هستند.


ساخت جعبه سخت(هارد باکس)  با استفاده از مقوای سخت و با کیفیت بالا، یک کار اساسی با استفاده از روش‌های معمول بسته بندی و ساخت جعبه سخت است.

به طور کلی فعالان در زمین? چاپ جعبه سخت، در زمینه‌هایی همچون چاپ جعبه شکلات، چاپ جعبه خرما و چاپ جعبه کادویی نیز فعالیت دارند.


قیمت نهایی یک جعبه سخت (هارد باکس) که با روش‌های مخصوص جعبه سخت  (هارد باکس) تولید می‌شود، قطعاً بالاتر از ساخت جعبه مقوایی است که به طور معمول ساخته می‌شود.همچنین چاپ جعبه از این نوع نیز زحمت بیشتری دارد.

این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از مشتریان تولیدکننده جعبه سخت وقتی جعبه‌های سخت(هارد باکس)  خاص را  در مقایسه با جعبه‌های معمولی و سبک قرار می‌دهند واز قیمت جعبه‌های سخت مطلع می‌شوند، در شوک و ترس  واکنش نشان می‌دهند.

 این نوع مشتری‌ها ممکن است فکر کنند سازنده جعبه سخت و مجری چاپ جعبه قصد دریافت مبلغ بیشتری از آنها را داشته و با آنان صادق نیست.

عدم آگاهی جامعه مشتری از این اختلافات منجر به چنین قضاوت‌ها و مقایسه‌های ناعادلانه‌ای می‌شود.


ساخت جعبه سخت(هارد باکس)

صنعت جعبه سازی یک صنعت پایه است و به نظر نمی‌رسد محصولی بدون هیچ نوع بسته بندی یعنی جعبه‌ای به فروش برسد چرا که  بی فایده است.

نقطه عطف فروش یک محصول به جعبه و بسته بندی آن به شدت به جعبه آن متکی است. ساخت جعبه سخت (هارد باکس) روشی سریع و کارآمد برای تهیه هر نوع محصول با هر نوعی بسته بندی است.

همچنین جالب است بدانید که با وجود تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی در جنبه‌های مختلف زندگی ما، هرگز نیاز به جعبه برطرف نشده است و در مقایسه با دهه‌های گذشته، سازندگان جعبه سخت شاهد روند صعودی گرایش مشتری به استفاده بهتر از جعبه و چاپ جعبه هستند.

 

مجموعه چاپ آپادانا به عنوان یک تولید کننده فعال ایرانی در صنعت ساخت جعبه وچاپ جعبه توانسته با موفقیت بازار تقاضای انواع مختلف جعبه سخت را برآورده کند.

مجموعه چاپ آپادانا با استفاده از مواد باکیفیت و استفاده از تکنیک‌های کارآمد در ساخت وچاپ جعبه سخت کالاهای دقیق و با دوامی را ارائه می دهد که مشاغل و شرکت‌های بیشماری محصولات آنها را بطور عمده خریداری می‌کنند.

لذا شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش جعبه سخت (هارد باکس) خود، از مرحل? طراحی تا تحویل با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در کنار مجموعه چاپ آپادانا باشید و از شرایط ویژه این مجموعه بهره مند شوید.

همچنین می‌توانید در زمین? چاپ جعبه، چاپ کارتن، چاپ جعبه شکلات، چاپ جعبه خرما، چاپ جعبه کادویی، چاپ جعبه مواد غذایی و ... نیز با این مجموعه همکاری داشته باشید.


این نکته را نیز باید بیان کرد که چاپ کارتن یکی از تخصص‌های مجموعه چاپ آپادانا است.


 


چاپ کارتن

کارتن سازی چیست؟


کارتن سازی از نوع تاشو بیش از صد سال پیش صنعت بسته بندی را راه اندازی کرد و امروزه یک صنعت میلیارد دلاری است. در حال حاضر تقریباً در همه محصولات در زمینه‌های الکترونیک، اسباب بازی، لوازم آرایشی، مواد غذایی و نانوایی و سایر موارد از کارتن‌های بسته بندی استفاده می‌شود.
و روز به روز نیاز به طراحی و کارتن سازی افزایش می‌یابد.


بیشتر کارتن‌های بسته بندی، که به آن جعبه نیز گفته می‌شود، از انواع تاشو با جنس‌های مقوا یا تخته فیبر ساخته می‌شوند. تکنیک‌های تاشو نیز بسته به شرایط مورد نیاز، متفاوت است.
کارتن‌های بسته بندی یکی از راه‌های مناسب جهت حفظ محصول یا شی در حین حرکت بوده، و همچنین صرفه اقتصادی داشته و غیر از جنب? تبلیغاتی برای محصول و برند سازی، سازگار با محیط زیست است.


 انواع کارتن سازی


بیشتر کارتن‌ها به طور عمده به دو شکل عرضه می‌شوند – کارتن‌های تاشو و کارتن‌های جعبه سفت و سخت.
کارتن‌های تاشو آنهایی هستند که از یک صفحه تخته‌ای ساخته می‌شوند. جنس این نوع کارتن می‌تواند مقوا، تخته موجدار یا تخته فیبر باشد. یک ورق به تنهایی براساس یک قالب برش داده می‌شود و سپس برای ساخت جعبه یا کارتن تا می‌شود.که به این دلیل به این نوع از کارتن‌ها، کارتن‌های تاشو می گویند.


 یک نمونه بسیار متداول از  کارتن سازی تاشو که می‌توان نام برد، یک جعبه پیتزا است که در آن ورق موجدار به تنهایی قرار دارد تا قسمت‌های بالا، پایین و کناره‌های جعبه ساخته شود.


 
نقطه مقابل کارتن‌های تاشو، کارتن‌های جعبه سفت و سخت است. در این نوع از کارتن سازی است که قسمت‌های بالا و پایین از هم جدا هستند.
 این نوع کارتن‌ها به عنوان کارتن‌های تلسکوپی نیز شناخته می‌شوند. کارتن‌های کفش به طور کلی با این نوع از کارتن سازی ساخته  می‌شوند.
در صنعت پوشاک و الکترونیک نیز از چنین کارتن‌های دو تکه استفاده می‌کنند.بسته به متریال مورد استفاده و همچنین ساخت و ساز، کارتن‌های بسته بندی بطور گسترده در پنج دسته مختلف قرار می‌گیرند.


 
1.کارتن سازی راه راه

کارتن‌ سازی راه راه، کارتن‌های سبک و در عین حال محکم هستند که با تا کردن مقواهای راه راه ساخته شده‌اند. ساختار اصلی مقوای راه راه شامل تخته‌های ساخته شده از کاغذ سیلندر یا فلزی قوس دار بین دو لایه مقوای ساخته شده از کاغذ سنگین است.
 این حالت از کارتن سازی راه راه مقاومت بیشتری در برابر خمش و خرد شدن، نسبت به سایر کارتن‌های بسته بندی دارد. تخته‌های راه راه بسته به چگالی قوس‌ها یا فلوت‌ها و همچنین ضخامت تخته‌ها، انواع مختلفی دارند.


کارتن‌سازی راه راه اغلب برای ساخت یک جعبه دیواری دو جداره یا سه جداره که نسبت به دیگر کارتن‌های بسته بندی، قوی تر و ضخیم تر هستند، ترکیب می‌شوند.


 این حالت اجازه می‌دهد تا کارتن سازی راه راه در صنعت حمل و نقل که افراد در آن وسایل سنگین را جابجا می‌کنند، استفاده شود. 
کارتن سازی راه راه سبکتر و کم هزینه‌تر در بسته بندی‌های خرده فروشی یا در بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود. به عنوان مثال کارتن سازی راه راه در ساخت کارتن پیتزا از تخته‌های راه راه تک جداره ساخته می‌شوند.


کارتن سازی  راه راه به راحتی قابل بازیافت است، مگر اینکه با پلاستیک روکش شود. این نوع کارتن سازی اغلب با اشکال دیگر کاغذ، ورقه ورقه شده‌اند که امکان چاپ غنی و تمام رنگی را فراهم می‌کند. که در اصطلاح چاپ به آنها کارتن‌های لمینتی گفته می‌شود.


2.کارتن سازی مقو ا یی


مقوا را می‌توان به راحتی با رنگ‌های غنی چاپ کرد‌، می‌توان با مواد دیگر روکش کرد و به هر شکلی قابل جابجایی است. این نکته باعث می‌شود کارتن سازی مقوایی برای صندوق‌های خرده فروشی که در قفسه‌های فروشگاه است، کاملاً جذاب به نظر رسیده و ایده آل شوند.


 از مقوا نیز برای تهیه تابلوهای راه راه استفاده می‌شود. برای این کار از یک نوع کارتن سازی ویژه به نام کانتینر استفاده می‌شود.
مقوا معمولاً در بسته بندی لوازم الکترونیکی، بسته بندی اسباب بازی و لوازم آرایشی، بسته بندی دارویی، بسته بندی ثابت، بسته بندی سیگار و غیره استفاده می‌شود.


 چاپ بر روی کارتن سایزی مقوایی آسان است و همچنین کارتن سازی مقوایی می‌تواند شامل  نقش برجسته‌ای باشند. علاوه بر این، بسته بندی کارتن سازی مقوایی در برابر ضربه مقاوم بوده و خاصیت ضد آب نیز می‌تواند داشته باشد. این نوع کارتن سازی مقوایی به راحتی قابل بازیافت است، مگر اینکه با پلاستیک روکش شوند یا با جوهر فلزی چاپ شوند.


 3.کارتن‌های آسپیتیک


کارتن سازی آسپیتیک ظروف چند لایه‌ای هستند که عموما برای نگهداری مواد غذای مایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.
آنها معمولاً برای ذخیره آب میوه‌ها، سوپ‌ها، غذای بچه‌ها و حتی دسرها استفاده می‌شوند. بسته بندی آسپتیک نه تنها ماندگاری محصولات را افزایش می‌دهد بلکه ارزش غذایی، رنگ و بافت آنها را نیز حفظ می‌کند.


 بسته بندی آسپتیک همچنین می‌تواند در برابر درجه حرارت‌های بالا مقاومت کند و در اثر داشتن محصولات اسیدی به مرور زمان دچار خوردگی نمی‌شود. 
چندین ماده مورد استفاده در کارتن سازی آسپتیک وجود دارد که بازیافت آنها را بسیار دشوار می‌کند. کارتن سازی آسپتیک از لایه‌های پلی اتیلن، مقوا، آلومینیوم و لایه‌های پلاستیکی بیشتری ساخته می‌شوند. این لایه‌ها با استفاده از گرما یا چسب به یکدیگر متصل می‌شوند.


 4. کارتن سازی شیروانی


کارتن سازی شیروانی، کارتن‌های چند لایه هستند که برای ذخیره محصولات غذایی  در یخچال استفاده می‌شوند. از این کارتن‌ها برای ذخیره محصولاتی مانند شیر و آب میوه استفاده می‌شود. تاپ‌های شیروانی نوعی کارتن آسپتیک است که درپوش پلاستیکی مجزا در قسمت بالای کارتن ارائه می‌شود. 
این امر باعث می‌شود کارتن قابل استفاده مجدد باشد. شیر یا آب میوه را می‌توانید در کارتن نگهداری کرده و در یخچال نگهداری کنید و در صورت لزوم می‌توان آن را ریخت.



5. کارتن سازی تخم مرغ


کارتن سازی تخم مرغ یا جعبه‌های تخم مرغ، کارتن‌هایی هستند که برای حمل و نقل ایمن تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.این کارتن‌سازی معمولا از کاغذ بازیافت شده یا خمیر قالب ساخته می‌شوند و دارای شکل خاصی هستند که تخم مرغ‌ها را به خوبی در خود جای داده و از ضربه دیدن آنها جلوگیری می‌کنند. در برخی موارد، کارتن‌های تخم مرغ نیز از جنس پلاستیک یا فوم پلی استایرن شفاف ساخته می‌شوند.


 انتخاب کارتن سازی مناسب براساس نیازهای بسته بندی شما انتخاب نوع کارتن سازی بستگی زیادی به نیازهای تجاری شما دارد. اگر در کار بسته بندی و جابجایی هستید یا درزمین? حمل محصولات سنگین هستید، کارتن سازی  راه راه بهترین مورد هستند. 


برای محصولات کوچکتر، کارتن سازی مقوایی بهتر عمل می‌کنند. همچنین می‌توان آنها را به روش‌های مختلفی سفارشی کرد و در قفسه‌های فروشگاه قرار داد که عالی به نظر می‌رسد. کارتن سازی مقوایی نیز بهترین گزینه برای بسته بندی کیک‌ها و شیرینی سازی‌ها است. کارتن‌های گزنه‌ای و همچنین شیروانی تنها گزینه‌هایی هستند که هنگام بسته بندی محصولات غذایی مایع  می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.


همچنین می توانید چندین جعبه را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از یک جعبه موجدار قوی برای بسته بندی وسایل الکترونیکی حساس استفاده کنید، در حالی که از کارتن مقوا به عنوان رونویسی استفاده می‌کنید. 


هنگام حمل وسایل در کارتن سازی  راه راه می‌توانید از کارتن تخم مرغ به عنوان بالشتک استفاده کنید. شما می‌توانید کارتن‌ سازی آسپتیک را نیز با استفاده از کارتن سازی  مقوایی بسته بندی کنید. روش‌های بی پایانی وجود دارد که می‌توانید از کارتن‌های بسته بندی استفاده کنید.


کارتن‌های  بسته بندی تقریباً در تمام زمینه‌های مورد نیاز صنعت بسته بندی تکامل یافته‌اند. علاوه بر این، آنها همچنین برای افراد با  مختلف بودجه‌های  در دسترس هستند. این امر باعث می‌شود کارتن‌های  بسته بندی یک راه حل مناسب برای هر نوع نیاز به بسته بندی باشد.


شما عزیزا می‌توانید جهت طراحی وچاپ انواع کارتن و به صورت کلی کارتن سازی با مهندسین مجموعه چاپ آپادانا همراه بوده و با بهترین قیمت بهترین کیفیت را دریافت نمایید.


چاپ انواع جعبه

 

چاپ جعبه از طریق روش‌های مختلف چاپ

امروزه چاپ وبسته بندی در کیفیت و حفاظت تمام محصولات تولید شده نقش مهمی ایفا می‌کند و یکی از اصلی ترین مراحل تولید یک محصول و ارائه آن به بازار حساب می‌آید چرا که تمامی اطلاعات مربوط به کالا و کیفیت محصول بر روی بسته بندی بیان می‌شود و هدف از بسته بندی محافظت کالا از تمامی عوامل محیطی است.

علاوه بر نکات گفته شده، هر مشتری برای خرید محصول خود با هر عنوانی مخصوصا برای کادو دادن، ابتدا به ظاهر بسته بندی و نوع چاپ و طراحی جعبه دقت می‌کند. در این مقاله روش‌های چاپ و هم چنین روش‌های بسته بندی محصولات را شرح خواهیم داد.

 

روش‌های چاپ و بسته بندی جعبه

استفاده مناسب از حجم و فضای موجود

استفاده از سادگی

ساختار شکنی

توجه به کاربرد

درهم شکستن محدودیت‌ها

استفاده از جنس و بافت‌های گوناگون

 

تاریخچه چاپ

اختراع فن چاپ به قبل از گوتنبرگ بر می‌گردد، استفاده از حروفی که قابلیت انتقال داشت در سال‌های 1051-1058 آغاز شد که این حروف از گل رس ساخته می‌شد. تا اینکه در سال‌های 1440 گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از کار چینی‌ها، حروف قابل انتقال را اختراع کرد.

 روش‌های چاپ سربی کاملا  ساده بود، به این شکل که  کاغذ روی صفحه‌های متشکل از حروف برجسته سربی و آغشته به مرکب قرار داده و فشرده می‌شود و بر اثر فشار وارد شده  بر روی کاغذ نقش آن حاصل می‌شد.

 

نکته‌هایی که قبل از هر چاپ باید به آن توجه داشت و اشاره کرد این است که حتما از سیستم CMYK  استفاده شود. چاپ افست از چهار رنگ تشکیل شده اما برخی کارها را می‌توان با یک رنگ و تا حتی 10 رنگ مختلف چاپ کنیم.

ماشین‌های چاپ افست از تک رنگ شروع شده و تا بیش از چهار رنگ نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند کار چاپ را انجام دهند.

به طور معمول چاپ با دستگاه‌های چهار رنگ کیفیت بهتری را دارند و رنگ‌ها بیشتر مدنظر طراحان است.

 وقتی یک طرح به لیتوگرافی می‌دهیم در آخر چهار عدد زینک به ما تحویل داده می‌شود که در چاپخانه این چهار رنگ و یا به عبارتی چهار زین‌ به دستگاه بسته می‌شود که ماشینچی تنظیم آنها و چاپ بر روی کاغذ را بر عهده دارد.

 

انواع روش‌های چاپ

چاپ افست

چاپ هلیوگراور

چاپ فلکسو

چاپ سیلک اسکرین

چاپ تامپو

چاپ افست روی فلز

چاپ مخمل

چاپ پارچه

چاپ ترموگرافی

چاپ لترپرس

چاپ داغی

 

چاپ افست یکی از پررونق ترین و فراوانترین چاپ‌ها است و دلیل آن چاپ روی کاغذ با تیراژ کم و کیفیت بالاست و البته در چاپ اسکرین،  تیراژ ها پایین تر از افست و متداول و معمول تر از افست است.

چاپ افست یکی از انواع چاپ است که نوشته و طرح بر روی سطح لاستیکی یک استوانه گردان برمی‌گردانند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر بر روی سطح کاغذ چاپ می‌کنند.

از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌های چاپ افست در جهان کمپانی هایدلیرگ آلمان است. از موارد کاربرد چاپ افست می‌توان به چاپ ساک دستی، چاپ کاتالوگ و بروشور ، چاپ ست اداری و چاپ جعبه اشاره کرد.

 

چاپ هلیوگراور

هلیوگرام یا همان روتوگراور سیستم چاپ گود است با کیفیتی بسیار بالا و نزدیک به چاپ افست، هرچند مراحل آماده سازی این نوع چاپ بسیار گرانتر از انواع دیگر چاپ است چون فلکسو و افست است.این چاپ به دلیل استفاده از کلیشه فتوپلیمر که قابل انعطاف هستند به نام فلکسو نامیده می‌شود.

 

چاپ سیلک اسکرین

یکی از پرکاربرد ترین چاپ‌ها است. تنوع استفاده از مرکب‌های مختلف در این نوع از چاپ روی مواد مختلف را فراهم ساخته است.

 

چاپ افست روی فلز

همیشه چاپ افست بر روی کاغذ و مقوا انجام می‌گیرد اما با این چاپ می‌توان روی جنس‌های مختلف چاپ مورد نظر خود را انجام داد. از جمله آنها می‌توان از فلز در درب قوطی‌های رب گوجه فرنگی – تن ماهی آبمیوه های مختلف و ... نام برد.

 

چاپ داغی (چاپ طلاکوب)

طلاکوب در واقع نوعی از چاپ داغی است که به شیوه لترپرس انجام می‌شود. طلاکوب امروزه به رنگ‌های مختلف نقره‌ای – آبی – قرمز و... در بازار وجود دارد و در بعضی از مواقع این روش‌ها به صورت ضرب خالی زده می‌شود که فقط فرورفتگی یا برجستگی ایجاد می‌شود.

 

چاپ لترپرس

چاپ ملخی نوعی لترپرس است که یکی از قدیمی ترین ماشین‌های چاپ محسوب می‌شود که کارهایی همچون چاپ کارت ویزیت، سربرگ، اعلامیه و ... با به کارگیری ماشی‌نهای چاپ ملخی و استفاده از حروف سربی انجام می‌شود.